Master | Analytics Business Intelligence

1091 Persone stanno visitando questo corso
Conosci il prezzo
Informati sulle condizioni
Richiesta informazioni
Master | Analytics Business Intelligence
Richiesta informazioni
Master
In aula
Conosci il prezzo

Descrizione

Durante questo Master verranno affrontate le tecniche di analisi dei dati, specialmente quelle basate sul data mining, che consentono l'estrazione automatica di conoscenza da grandi quantità di dati in modo interativo e adattativo permettendo di costruire progressivamente modelli astratti che consentano di rappresentare correlazioni e dipendenze di varia natura presenti nei dati.

 

Programma

Il master si compone di tre aree:

1- Basic

  • Strategy and Marketing

  • Accounting and Finance

  • Management

  • Supply Chain

  • HR

  • IS Architecture (structure of an Enterprise IS, building blocks, business processes and the IS, the ERP, information flows, concepts of business continuity)

  • Mobile Technologies

  • DBMS – DWH (Methods, architectures and tools of the traditional structured data processing approaches)

  • Enabling Infrastructure (the baseline of an IS: hardware, virtualization, networking, storage, datacenters

 

2- More Than Tecnology: businees & personal skills

  • BI & Analytics: what is it, why now the VUCA world (volatile, uncertain, complex, ambiguous); Analytics as a Strategy

  • Analytics: the Big Picture, Data Visualization as a key enabler; Case Study on the impact and role of visualization

  • More than Technology: Personal Skills required to be effective: Meeting Management; Active Listening; Situational Leadership Styles; the Power of Dialogue; Contextual Intelligence

  • Creating Strong Strategies – required for effective Analytics and beyond: Â What is a Strategy; what are the Pressures on Making Strong Strategies; why Strategies matter now more than ever

  • Analytics 3.0: How Big Companies use Big Data; Data Types, the Data Environment;

  • Business Models: the key "differentiator"; Business Models framework, types, and building blocks; Case Studies

  • Managing with Analytics

 

3- Core: Technology

  • Data management & Pattern Recognition

  • Exploratory Data Analysis & Data Mining

  • Visualization

  • Design Paradigm

  • Development Strategies (mobile users)

  • Online Analytical Processing

  • Reporting, Cockpit, Corporate Performance Mng

  • Big Data Technologies (operations)

  • Architectural components of a big data infrastructure

  • Hardware infrastructure, sizing and scaling

  • The Hadoop stack and design principles

  • Implementing and managing a big data system

  • Other data processing technologies

  • Semantic Web Technologies

  • Natural language processing

  • Indexing and index search

     

Destinatari

  •  Atenei singoli o consorziati;
  • Consorzi universitari, aventi titolo per il rilascio di Master Universitario di I o II livello;
  • ATS tra Ateneo/i e impresa/e. Capofila del progetto sarà l'Ateneo e il Consorzio universitario.

 

Requisiti

Possesso dei titoli di studio previsti dalle norme e dagli ordinamenti universitari per l'ammissione ai Master di I° o II° livello (laurea di I° o II° livello).

Test di ingresso

No

Metodologia

Le lezioni frontali saranno completate con esercitazione, case study, business case e testimonianze aziendali.

Lingue in cui è impartito

Italiano/ Inglese

Obiettivi

Obiettivo del master è quello di fornire alle aziende gli strumenti necessari per affrontare questa sfida fondamentale in modo da poter estrarre conoscenza sintetica da tutti i dati a disposizione.

Titolo ottenuto

Certificato Italcert

Esercitazioni

Studio di Case Study; Business case e testimonianze aziendali

Tipo di valutazione

Esercitazione

Luogo in cui si tiene il corso

Sede CEFRIEL
Master | Analytics Business Intelligence
CEFRIEL
Campus e sedi: CEFRIEL
CEFRIEL
Via Renato Fucini 2 20133 Milano
Richiesta informazioni
X